Individuele 8-weekse Mindfulnesstraining via Skype

Wil jij de mindfulnesstraining individueel volgen en zit je op afstand, maar wil je toch de voordelen hebben van persoonlijke begeleiding? Ik bied ook de mogelijkheid om de training via Skype te volgen!

De 8-weekse Mindfulnesstraining is een training in aandacht, loslaten en niet-oordelen. Je leert omgaan met oude patronen die je soms in de weg zitten. Met deze training verandert in 8 weken de grijze massa in je brein waardoor je minder reactief bent en bewustere keuzes leert maken in werksituaties en de relatie met jezelf en anderen, dit ten behoeve van je mentale, emotionele en fysieke gezondheid. Het is wetenschappelijk aangetoond dat een 8-weekse training een positief effect heeft op het ervaren van en omgaan met stress, piekeren, negatieve gevoelens, angst en pijn. Met als gevolg dat je je beter kunt concentreren en gemakkelijker ontspant.

ERVARINGSGERICHT LEREN D.M.V. AANDACHTSOEFENINGEN
De 8-weekse mindfulnesstraining is een praktische training. Tijdens de 8-weekse training is er iedere week een contactmoment van 1,5 uur via Skype. Hierin doen we een aantal oefeningen en bespreken deze na. Door stil te staan bij wat goed gaat en daar waar je obstakels ervaart, krijg je inzicht in hoe je met jezelf omgaat.
De aandachtsoefeningen binnen de training zijn op oosterse benaderingen, zoals meditatie en yoga, gebaseerd. Zo maken zitmeditatie, een liggende aandachtsoefening en ‘mindful yoga’ deel uit van het programma.
Daarnaast krijg je binnen de training ook uitleg van de thema’s en werkzame principes van mindfulness en van de oorzaken van het kwijtraken van onze natuurlijke mindfulness, zoals stress, emotionele last of piekeren.
Je ontvangt een werkmap waarin de thema’s en de oefeningen verder worden toegelicht.

DAGELIJKSE OEFENING / INVESTERING
Bewust en met aandacht leven vraagt om dagelijkse oefening; juist door dagelijks te oefenen ontwikkel en verfijn je die vaardigheid. Een aantal van de oefeningen krijg je dan ook mee om thuis verder te oefenen. Tijdens de contactmomenten via Skype kijken we dan terug op je “huiswerk” en de zaken die je daarin bent tegengekomen. Hierbij ligt de nadruk op het oefenen.
Door de oefeningen ook thuis en op je werk toe te passen, kun je mindfulness integreren in het dagelijks leven. Hou er rekening mee dat je drie kwartier tot één uur per dag thuis oefent. Een gewoonte doorbreken kost tijd en aandacht!

Datum/tijd: in overleg
Prijs: €790 p.p. incl. 21% BTW (indien de training wordt vergoed door de werkgever is dit bedrag excl. BTW)
Incl. werkboek en audiobestanden, zodat je ook thuis aan de slag kunt gaan met mindfulnessoefeningen.

Neem contact op voor meer informatie of geef je meteen op via het contactformulier.

 

“It’s not a matter of letting go – you would if you could. Instead of “Let it go” we should probably say “Let it be.” – Jon Kabat-Zinn