8-weekse Mindfulnesstraining

De 8-weekse Mindfulnesstraining is een training in aandacht, loslaten en niet-oordelen. Je leert omgaan met oude patronen die je soms in de weg zitten. Met deze training verandert in 8 weken de grijze massa in je brein waardoor je minder reactief bent en bewustere keuzes leert maken in werksituaties en de relatie met jezelf en anderen, dit ten behoeve van je mentale, emotionele en fysieke gezondheid. Het is wetenschappelijk aangetoond dat een 8-weekse training een positief effect heeft op het ervaren van en omgaan met stress, piekeren, negatieve gevoelens, angst en pijn. Met als gevolg dat je je beter kunt concentreren en gemakkelijker ontspant.

ERVARINGSGERICHT LEREN D.M.V. AANDACHTSOEFENINGEN
De 8-weekse mindfulnesstraining is een praktische training. Tijdens de 8-weekse training is er iedere week een bijeenkomst van maximaal 2,5 uur waarin we met de groep een aantal oefeningen doen en deze nabespreken. Door stil te staan bij wat goed gaat en daar waar je obstakels ervaart, krijg je inzicht in hoe je met jezelf omgaat.
De aandachtsoefeningen binnen de training zijn op oosterse benaderingen, zoals meditatie en yoga, gebaseerd. Zo maken zitmeditatie, een liggende aandachtsoefening en ‘mindful bewegen’ deel uit van het programma.
Daarnaast krijg je binnen de training ook uitleg van de thema’s en werkzame principes van mindfulness en van de oorzaken van het kwijtraken van onze natuurlijke mindfulness, zoals stress, emotionele last of piekeren.
Je ontvangt een werkmap waarin de thema’s en de oefeningen verder worden toegelicht.

DAGELIJKSE OEFENING / INVESTERING
Bewust en met aandacht leven vraagt om dagelijkse oefening; juist door dagelijks te oefenen ontwikkel en verfijn je die vaardigheid. Een aantal van de oefeningen krijg je dan ook mee om thuis verder te oefenen. Tijdens de bijeenkomsten kijken we dan terug op je “huiswerk” en de zaken die je daarin bent tegengekomen. Je wisselt ervaringen uit met andere deelnemers waarbij de nadruk ligt op het oefenen.
Door de oefeningen ook thuis en op je werk toe te passen, kun je mindfulness integreren in het dagelijks leven. Hou er rekening mee dat je drie kwartier tot één uur per dag thuis oefent. Een gewoonte doorbreken kost tijd en aandacht!

Prijs: €450 p.p. incl. 21% BTW (indien de training wordt vergoed door de werkgever is dit bedrag excl. BTW)
Incl. werkboek en audiobestanden, zodat je ook thuis aan de slag kunt met mindfulnessoefeningen.
Onze trainers zijn gecertificeerd lid (categorie 1) bij de VMBN. Hierdoor wordt de mindfulnesstraining veelal (deels) vergoed vanuit de werkgever of zorgverzekeraar.

De training wordt gegeven aan een groep van minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers.

DATA
Datum: Start vrijdag 28 september 2018 (totaal 8 weken, elke vrijdag, m.u.v. vrijdag 26 oktober)
Begin- en eindtijd: 09.00-11.30 uur
+ Stiltedag zondag 11 november 14.00-18.00 uur
Locatie: Sloterweg 1192, Amsterdam

Datum: Start zaterdag 20 oktober 2018 (totaal 8 weken, elke zaterdag, m.u.v. zaterdag 17 november)
Begin- en eindtijd: 09.30-12.00 uur
+ Stiltedag zondag 2 december 14.00-18.00 uur
Locatie: Sloterweg 1192, Amsterdam

Datum: Start donderdag 24 januari 2019 (totaal 8 weken, elke donderdag, m.u.v. donderdag 21 februari)
Begin- en eindtijd: 19.00-21.30 uur
+ Stiltedag zondag 10 maart 14.00-18.00 uur
Locatie: Sloterweg 1192, Amsterdam

 

Neem contact op voor meer informatie of meld je nu aan.

Aanmelden

 

Ook mogelijkheden voor privé training!
Data en tijden in overleg. Prijs €890 p.p. incl 21% BTW (indien de training wordt vergoed door de werkgever is dit bedrag excl. BTW)

“Drink your tea slowly and reverently, as if it is the axis on which the world earth revolves – slowly, evenly, without rushing toward the future; live the actual moment. Only this moment is life.” – Thich Nhat Hanh

“Ik vond het erg fijn dat we elke les nieuwe technieken behandelden. Eerst samen oefenen en dan gedurende de week zelf. Op deze manier kan je echt kijken wat bij je past. Daarnaast vond ik de gesprekken erg goed. Hierbij kwam ik echt tot inzicht hoe mindfulness ook bij dagelijkse situaties kan helpen. Ik vond de verhalen die werden voorgelezen ook erg mooi en het is fijn om te luisteren.”
Inge, Amsterdam
“Deze training heeft ervoor gezorgd dat ik milder ben voor mezelf en meer in het nu leef. Ik heb het gewaardeerd dat we allemaal onszelf mogen zijn met al onze verschillen. Tessa heeft veel kennis van zaken.”
Marga, Badhoevedorp
“Toen ik aan de training begon, ben ik er open ingegaan. Niet van A tot Z wetende wat ik kon verwachten, maar het is me zeker niet tegengevallen en heeft me positief verrast. Ik vond het heel fijn om mijn ervaringen direct te kunnen delen, of mijn ervaringen van de oefeningen thuis. De feedback hierop is goed en soms nodig. Wat je in de training leert, is direct toepasbaar in het dagelijkse leven. Het maakt je bewuster van alles wat je doet en hoe je reageert op negatieve en positieve momenten. Ik heb mezelf beter leren kennen, of anders gezegd, meer leren stilstaan bij hoe ik ben en dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben. Ik heb Tessa ervaren als rustig, positief en geduldig.”
Helen, Amsterdam